Le changement réel en éducation d’ici 2 ans? La démystification

Mar 23, 12 Le changement réel en éducation d’ici 2 ans? La démystification

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3 Comments

  1. Jacques, il ya quelque chose d’attrayant sur ​​un chemin de transformation. Il ya aussi quelque chose de séduisant à l’idée que c’est, d’abord, un voyage personnel à partir d’une «sensibilisation» à une reconstruction systémique de l’éducation. Ce type de vision met l’accent, et la responsabilité, sur les participants individuels et reconnaît l’importance de “buy-in” d’une masse critique de personnes. Le changement, dans ce point de vue, n’est pas quelque chose dans lequel nous sommes simplement traîné, mais quelque chose que nous aider à créer.

    Mes questions, cependant, ont à voir avec le rôle du système (je parle comme si le système a eu une vie de sa propre au-delà des individus au sein de celle-ci) en créant les conditions qui aideront à stimuler l’imagination individuelles aux possibilités que ainsi que les conditions qui empêchent même les plus passionnés d’entre nous de ne pas perdre espoir ou consultez le changement souhaité comme quelque chose qui aura lieu «un jour».

    Votre message a suscité de nombreuses questions dans mon esprit. Je pense qu’un poste en réponse est dans l’ordre. Jusque-là, je vais laisser cela à une question avec vous!

  2. Jacques, there is something attractive about a transformational path. There is also something appealing about the idea that this is, at first, a personal journey from a “awareness” to a systemic reconstruction of the education. This type of vision places the emphasis, and the responsibility, on individual participants and recognizes the importance of “buy-in” of a critical mass of people. Change, in this view, is not something into which we are merely dragged, but something that we help to create.

    My questions, however, have to do with the role of the system (I’m talking as if the system had a life of its own beyond the individuals within it) in creating the conditions that will help to spark individual imaginations to the possibilities as well as the conditions that prevent even the most passionate among us not to lose hope or see the desired change as something that will take place “someday”.

    Your post has sparked many questions in my mind. I think that a post in response is in order. Until then, I will leave that one question with you!

  3. Thanks Stephen for the comments. Ahhh, the system… A mind of its own, the nature of the beast, and other metaphors. Comprised of individuals, it thus becomes a matter of high-level leadership within the system (DoE, Districts, teacher unions, Faculties of education, Boards of education, school principals) for change to be able to happen.

    Gandhi was so right: be the change you want to see. I truly believe individuals who hold important responsabilities within the system can contribute directly to catalyze, promote, articulate the vision, adress specific challenges, propose innovative solutions, monitor, persevere, affiliate, collaborate, celebrate successes, and lead the charge for transformative and durable change. The key turntable for change? School principals! Their title says it all.

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